Prima pagină > Despre PR si marketing, SEO PPC ... PPA, Uncategorized > 13 factori importanti in optimizarea unei pagini pentru motoarele de cautare

13 factori importanti in optimizarea unei pagini pentru motoarele de cautare

De multe ori SEO este privita ca o arta obscura, la care au acces doar cativa initiati. Mai mult de nevoie, am invatat ca pentru un SEO bun trebuie sa ai un continut de calitate si sa respecti cativa factori importanti.

Iata cei 13 de factori, asa cum i-am descoperit pe cateva situri cu o mare autoritate in domeniu (ex. seomez.org):

  1. pagina trebuie sa poata fi accesata si indexata de crawlerele de cautare; pt. paginile care nu vrei sa fie indexate folosesti „no-folow”
  2. cuvintele cheie pentru care  urmaresti optimizarea sa se regaseasca in textul paginii.  O mare importanta o are densitatea acestora in text, care trebuie sa fie  2-8%, adica pentru o pagina obisnuita, cuvantul respectiv sa se regaseasca de 4-15 ori. Atentie! O densitate prea mare e chiar mai daunatoare decat o densitate prea mica.
  3. motoarele de cautare considera ca locul cel mai potrivit pentru cuvintele cheie este metatitlul paginii, si pe cat posibil sa fie primele cuvinte din titlu (sau cat mai apropiat de partea stanga a titlului). Insa evitati aglomerarea tiltului cu cuvinte cheie. Evitati ca un cuvant cheie sa se repete de mai mult de 2 ori in titlu. Deasemenea, asigurati-va ca o pagina are un singur titlu.
  4. incercati sa cuprindeti cuvintele cheie in metadescriere si pe cat posibil cat mai la inceput. Atentie! Metadescrierea NU influenteaza clasamentul  motoarelor de cautare, insa au o importanta foarte mare in marirea ratei de clic. Numarul maxim de caractere vizibile din metadescriere este de 156. In nici un caz nu depasiti 200 caractere in metadescriere.
  5. folositi pe cat posibil cuvintele cheie in textul alternativ din imaginile incluse in pagina. Veti fi uimiti de cata importanta are acest factor. Te ajuta, deasemenea, la rezultate bune in cautarea dupa imagini
  6. urmariti sa aveti o cantitate suficienta de caractere si cuvinte in text. Recomandat este sa aveti minim 300 de caractere si minim 50 de cuvinte.
  7. folositi cuvintele cheie in URL. Limitati numarul de caractere din URL sub 76 de caractere. Evitati, deasemenea o structura a URL-ului cu multe subfoldere. Aceasta transmite motoarelor de cautare ideea ca acea pagina are o importanta mai mica in structura sitului
  8. evitati folosirea unor caractere mai putin folosite in URL. Ex de carcatere de evitat: !, ?, %, $, #, @, etc.
  9. incercati sa folositi caractere boldate sau italice pentru cuvintele cheie (insa cu precautie). Motoarele de cautare dau o atentie sporita cuvintelor scrise cu alte caractere, alte fonturi sau culori
  10. incercati sa limitati numarul de caractere in titlul. Numarul vizibil de caractere in titlu este de 66 de caractere. In nici un caz nu depasiti 100 de caractere.
  11. incercati ca un cuvant cheie sa il urmariti pe o singura pagina din situl vostru. Evitati sa folositi drept ancora catre alta pagina  cuvintele cheie (link catre alta pagina). Altfel va faceti concurenta singuri!! Daca insa sunteti deja pe prima pozitie si urmariti sa ocupati si urmatoarele pozitii in clasamentul Google, atunci aceasta metoda poate sa va ajute, evident
  12. evitati linkurile externe si interne in exces. O limita acceptabila este sub 100 de linkuri pe pagina
  13. nu folositi  metakeywords. Tehnic, nu are nici o valoare in clasamentele motoarelor de cautare (in special Google), insa pot fi folosite de concurenti la analiza cuvinelor cheie.

Sfat suplimentar la alegerea cuvintelor cheie!

Analizati cu atentie cuvintele cheie pe care le urmariti. Verificati pe Google numarul de cautari la nivel local si global; verificati concurenta pe cuvinetle respective.

E important cum iti alegi cuvintele cheie, functie de ce urmaresti:

-daca urmaresti sa vinzi anumite produse, evident vei incerca sa folosesti ca si cuvinete cheie numele produselor, derivatii ale acestora, localizare, etc.

-daca urmaresti insa cresterea traficului (in special pentru siturile care se monetizeaza prin publicitate), atunci incearca sa folosesti cuvinetele cheie cele mai cautate din nisa ta.

  1. Iulie 21, 2012 la 3:44 pm

    Explicatii foarte competente si detaliate-Multumesc!!!!!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: