Prima pagină > Eu, Uncategorized, Zibo.ro si echipa Zibo > Interese si posibile investitii in Zibo.ro, din partea unor fonduri de investitii

Interese si posibile investitii in Zibo.ro, din partea unor fonduri de investitii

De mai bine de o luna am inceput negocieri cu un important fond de investitii din Europa de Est, specializat in proiecte online. Scopul este evident, implicarea lor prin sustinere financiara si logistica a proiectului Zibo.ro – universul online al copiilor.

Bineinteles ca nu voi preciza numele acestui fond de investitii (din motive lesne de inteles), insa pot spune ca e pe lista investitorilor ce au fost prezenti la VentureConnect, in 31 mai 2012, Bucuresti.

Dealtfel, spre marea mea surpriza, am fost contactat cu cateva saptamani inainte de evenimetul din 31 mai, iar pe 1 iunie am avut o prima runda de discutii cu board-ul fondului.

Ce a insemnat pentru mine faptul ca am fost contactat de acesti investitori?

Deocamdata, un singur lucru: si anume ca nu sunt nebun! da, da, asta e prima concluzie. Faptul ca cineva cu mare experienta in online (au in portofoliu cateva branduri importante si recunoscute la nivel mondial), cu o expertiza ce nu poate fi contestata, vine si iti spune ca proiectul tau este interesant si ca sunt interesati intr-o investitie in acest proiect, pentru mine vine ca o recunoastere a valabilitatii modelului de afacere pe care il  propun pe Zibo.ro (despre subiectul asta voi reveni in alt articol).

Bine, negocierile continua si e posibil orice; poate sa duca sau nu la o investitie din partea lor. Si asta din varii motive (sunt multe amanunte care trebuie discutate si analizate, de toate partile si pe toate partile). Insa indiferent de rezultatul acestor negocieri, pentru mine personal interesul lor pentru Zibo.ro inseamna foarte mult; imi da putere sa duc mai departe un proiect extraordinar, un proiect caruia m-am dedicat 100% in ultimii ani si care in alti cativa ani va deveni un succes la nivel international.Ei, acum nu mai sunt singurul nebun care crede asta, pentru ca la una din discutiile cu membrii board-ului, presedintele lor mi-a repetat de 3-4 ori: „Proiectul Zibo.ro poate fi ori senzational de mare, ori ..nimic. Cale de mijloc nu exista”. Si are perfecta dreptate!!

Si mai e un aspect care recunosc, imi gadila un pic orgoliu propriu (stiu ca nu prea e OK asta, insa n-am ce face). Desi au participat la sesiunea de vara a VentureConnect, unde au fost prezentate cele mai interesante proiecte online (interesante din punctul de vedere al juriului care a selectionat proiectele!!!), acestor investitori nu prea le-a placut ce au vazut, insa le place de …Zibo.ro. Proiect pe care, din spusele lor, il urmaresc de 2 ani, adica de la lansarea lui. Aici ar fi mai multe de spus, incepand cu „parerea” unor investitori romani de pe la unele emisiuni televizate la care am participat, trecand peste turma de personaje din online, care s-au grabit sa catalogheze acest proiect asa cum au crezut ei de cuviinta, si terminand chiar cu unii apropiati de ai mei carora le-a fost aproape imposibil sa inteleaga cum pot sa ma dedic atata timp unui proiect, care in prima faza  (si la prima vedere) este neprofitabil. Insa ma opresc aici si imi aduc aminte de un interviu cu Ion Tiriac, in care povesteste cum a ratat sa fie actionar la Nike, doar ca nu a avut incredere in tanarul care i-a propus afacerea. Si-mi aduc aminte o alta replica pe care mi-au repetat-o acesti posibili parteneri; mi-au tot repetat ca pentru ei cel mai important factor in selectarea unui proiect il constituie oamenii (cu pasiunea si perseveranta necesara unor astfel de proiecte).

O sa va mire, insa pe langa o bucurie si o satisfactie normala, aceste discutii imi provoaca si o anumita dilema personala: o anumita teama de a pierde controlul, de a pierde „copilul” crescut cu grija. Bine, sunt realist si stiu ca asta se va intampla (si mi-o si doresc, evident), insa o parere de rau tot exista. Daca nu acum, poate la urmatoarele nogocieri sau la urmatorul pas in dezvoltarea Zibo.ro. Asa ca sunt pregatit pentru orice rezultat al discutiilor.

Si mai hotarat ca niciodata sa transform Zibo.ro intr-un succes la nivel mondial. Un succes frumos, care sa bucure pe multi parinti, si mai ales pe copiii acestora.

P.S. De ce am avut curajul sa divulg toate acestea in acest articol?

Pai, in primul rand pentru ca stiu ca acest blog nu e citit, si atunci ghinionul ca cineva sa dea peste aceste randuri poate fi doar intamplator, asa ca…

Si apoi, trebuie sa recunosc ca e destul de dificil pentru mine sa trec prin aceste discutii si negocieri (in fond si la urma urmei, de ele depind destul de multe) asa ca ceva stres s-a ascuns pe undeva prin creieras… asa mai reusesc sa ma mai descarc… nu-i exclus ca zilele  urmatoare sa si sterg acest articol, deci…

  1. stefi77
    Iunie 27, 2012 la 12:16 pm

    Felicitarile mele pentru reusita! Unde este pus suflet, implicare si multa munca n-are cum sa nu iasa treaba… multa bafta in continuare!
    cu drag…

    • Iunie 27, 2012 la 3:22 pm

      Multumesc, Stefania! Insa deocamdata nu e nici o reusita. Sunt doar niste negocieri si-atat. Care se pot finaliza intradevar, cu o reusita importanta pentru dezvoltarea platformei Zibo.ro.

  2. Iunie 27, 2012 la 4:58 pm

    Cred ca este foarte util sa va exprimati emotiile si sentimentele fata de aceasta munca pe care o faceti si, de asemenea, sa cereti ajutor atunci cand aveti nevoie.
    Mult succes!

  3. Iulie 30, 2012 la 5:14 am

    Nu prea stiu cum am ajuns la tine.
    Din e-mail-ul meu ?
    Din google?
    Cert este ca voi intra in fiecare dimineata sa vad ce mai este nou pe aici. Nu cred ca voi posta ceva, dar imi place sa beau cafeau citind ceva interesant.
    Succes mult in toate proiectele pe care le intreprinzi.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

