Prima pagină > Responsabilitate Sociala, Uncategorized > „Viitorul nu poate fi prezis, el trebuie creat”

„Viitorul nu poate fi prezis, el trebuie creat”

„Saptamana familiei, saptamana fara TV” si responsabilitatea sociala

ziborianulImi place foarte mult cartea „Funky Business”. O carte care te obliga sa-ti largesti orizonturile gandirii.

Si care m-a ajutat foarte mult cand am gandit viziunea sitului zibo.ro, universul online al copiilor. M-a facut sa vad mai clar cele 5 principii Zibo.

„Viitotul nu poate fi prezis, el trebuie creat”. E una din afirmatiile (axiomele) in care ma regasesc. „Internetul poate fi folosit pentru distribuirea de pornografie infantila sau sa-ti intalnesti viitorul partener de viata. (sau sa creezi universul online al copiilor – nota personala). Internetul este. Viitorul nu exista. Nu e bun sau rau. El devine ce il facem noi sa devina”. – Funky Business.

A sta pasivi si a astepta viitorul, facand tot felul de previziuni apocaliptice, inseamna sa ne condamnam copiii la o realitate apocaliptica creata de noi. Pentru ca „gandurile devin lucruri” – Secretul.

In alt capitol, autorii Funky Business spun: „In viitor o afacere va fi sociala sau nu va fi deloc”.

Si au mare dreptate. Pentru ca o afacere durabila, pentru a fi profitabila pe termen lung (si nu doar speculatii de moment) trebuie sa rezolve o necesitate a societatii;  afacerile care urmaresc doar profitul sunt efemere, pentru ca societatea le va elimina, nerecunoscandu-le necesitatea de a exista.

Nu demult, am avut o discutie cu unul din cei mai importanti antreprenori din online-ul romanesc (daca nu chiar cel mai important) care ma sfatuia sa ma hotarasc ce vreau de la Zibo.ro:  sa fie o intreprindere sociala sau o afacere profitabila. Intreprindere sociala suntem de la inceput si am demonstrat-o prin actiunile organizate: „Protest online impotriva reducerii alocatiilor pntru copii„, Dar mai ales prin organizarea celor doua editii ale actiunii „Saptamana familiei, saptamana fara TV”, precum si a flashmpbului de 1 iunie.  Si incet si sigur devenim si o afacere profitabila (vezi promovarea afacerilor pentru copii pe zibo.ro).

Pentru ca profitul si socialul sunt convergente, nu divergente.

Ce este responsabilitatea sociala?

In alt articol am mai preluat definitia din wikipedia:

Responsabilitatea socială a corporaţiilor (în literatura de specialitate abreviată CSR, după forma din limba engleză Corporate Social Responisibility) este un concept care se referă la o prezumtivă datorie pe care companiile (ca actori sociali) ar avea-o faţă de toate părţile implicate în desfăşurarea acţiunilor presupuse de activitatea lor economică. Conceptul se referă la toate categoriile de companii, de la microîntreprinderi până la multinaţionale. Prin datorie se înţelege faptul că respectiva companie trebuie să acţioneze în conformitate cu obligaţiile pe care le are faţă de părţile implicate şi respectând nişte principii morale acceptate de-a lungul tradiţiei

Actiunile de responsabilitate sociala trebuie sa fie actiuni care creeaza VIITORUL. Si abia in al doilea rand actiuni creatoare de imagine pentru afacerile care le genereaza (capitol mult exagerat, dupa mine, de firmele romanesti). Organizarea unor astfel de actiuni doar pentru generarea de imagine mi se pare total neproductiva atat pentru societate, cat si pentru vectorul (firma, ONG, etc)  care a organizat actiunea respectiva.

Care ar trebui sa fie criteriul principal dupa care evaluam o actiune sociala? Cautand raspunsul la intrebarea:

Cum si ce influente va avea aceasta actiune sociala in viitorul societatii noastre? 

Cred ca raspunzand la aceasta intrebare putem evalua orice actiune sociala. Daca aceasta creeaza si imagine vectorului care a organizat aceasta actiune, cu atat mai bine.

Din aceste motive am organizat „Saptamana familiei, saptamana fara TV„. Si iata ca deja am trecut si de editia a IIa. O actiune organizata cu buget de promovare „zero”, insa cu un impact extraordinar, in special in randul profesorilor si copiilor. E drept ca inca mai sunt multi pasi de facut in directia folosirii si utilizarii corecte a TV si PC. Important este sa incepem sa cladim ceva. Ceva  care sa arate asa cum ne dorim pentru copiii nostrii. Chiar cred ca viitorul poate fi unul mai bun decat prezentul, in pofida atator previziuni apocaliptice. Depinde de noi ca viitorul sa arate mai „curat” si mai „frumos”.

Am publicat bilantul „Saptamanii familiei, saptamana fara TV”, editia a IIa. Un bilant pozitiv, care putea arata mult mai bine. Din pacate 3 aspecte ne-au incurcat:

  1. am avut „noroc” de o vreme foarte proasta. Desi actiunea a avut loc in aprilie, vremea a fost una de februarie.
  2. am ales gresit ziua de vineri pentru organizarea de vizite GRATUITE la muzee. Fiind ultima zi inainte de vacanta, atat profesorii cat si copiii au fost obositi si interesul pentru vizite la muzee a fost mult redus
  3. bugetul redus (adica zero) de promovare.
In ciuda acestora, participarea a fost insemnata, iar actiunile organizate interesante si utile. AICI poti vedea actiunile organizate.
In spiritul celor 5 principii ale Zibo vom organiza si alte actiuni (de responsabilitate sociala) , in special in domeniul ecologiei si al educatiei.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. Mai 30, 2011 la 9:17 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: