Google vrea sa fie si retea sociala?

Google a introdus butonul social +1. Mai multe vedeti pe blogul Google. Deocamdata poate fi accesibil in limba engleza, dupa logare aici. Functioneaza ca si recomandari de la prieteni si apare in dreptul rezultatelor cautarii . Chiar interesant. Insa Google vrea sa mearga si mai departe si sa-l transforme intr-un buton social disponibil pe orice pagina, ca si Like sau Tweet. Inscrierile se pot face aici.

Oare vrea Google sa devina si o retea sociala? Usor paradoxal, pentru ca toata lumea stie ca Google este un motor de cautare.

Intr-un articol anterior intrebam ce castiga Google prin ultimile modificari privind procesarea materialelor, dand prioritate celor partajate pe retelele sociale. Prin introducerea butonului social +1 am primit raspunsul de la Google. Este evidenta importanta pe viitor al acestui buton social in rezultatele Google.

Cred insa ca decizia Google este daca nu surprinzatoare,  cu siguranta periculoasa. Pentru cine? Vom vedea…

Pentru ca Google este perceput ca si motor de cautare si nu cred ca va putea fi si retea sociala. Retele sociale sunt Facebook, Twitter, Likedin, etc.

In „Cele 22 legi imuabile ale brandingului„, de Al Ries si Laura Ries, prima lege este legea expansiunii: „Puterea unui brand este invers proportionala cu extinderea lui„; iar legea 5, legea cuvantului spune ca „Un brand ar trebui sa se lupte pentru a detine un cuvant in mintea consumatorului„. Legea 22, legea singularitatii,  este drastica: „Cel mai important aspect al unui brand este singularitatea acestuia„.

Oare poate fi o greseala din partea Google decizia de a deveni si retea sociala?

Sau cele 22 de legi nu mai sunt atat de imuabile?

Multi probabil vor spune (si pe buna dreptate) ca Google este urias si a sugera ca pot gresi este aproape o blasfemie…

Insa in aceeasi carte despre branduri, legea 21 este legea mortalitatii care spune ca „Nici  un brand nu este nemuritor!”

Nu cred ca Google se apropie de deces; insa un sir de decizii gresite pot slabi orice brand. Coroborat cu previziunile unor marketeri care spun ca pe viitor rolul motoarelor de cautare va scadea (prin aparitia unor branduri online puternice si cunoscute), nu se stie… Vom vedea…

Don’t shoot me! Imi dau si eu cu parerea.

Se pare ca am intuit corect. A inceput batalia pe social media intre Facebook si Google. Primul pas gresit se pare ca l-a facut Facebook. Astazi am primit acest material. Savedem ce va urma.

Revin cu un update:

Google a lansat reteaua sociala Google+. Imi mentin parerea ca au sanse mici de succes. Uite 39 de lucruri de retinut despre Google+ si deasemenea de ce cred si altii ca Google+ nu o sa bata Facebook.

  1. Aprilie 22, 2011 la 12:55 pm

    google este o retea sociala de ceva timp, vezi buzz. personal, cu vreo 2 ani in urma am scris un articol despre expansiunea previzibila a google in domeniul social media si intrarea in deriva a unor retele sociale prospere. in acest moment, doar FB mai constituie un competitor serios pentru google, insa cred ca in cativa ani si acesta va intra in declin. nu sunt fan google, insa vad ca pe termen mediu cel putin cred ca nu are cine sa ii ameninte hegemonia.

    ramane de discutat, intr-adevar, in ce masura decizia de a deveni un jucator major in social media va afecta brandul google pe termen lung.

    • Aprilie 28, 2011 la 11:37 am

      Ai perfecta dreptate in ceea ce priveste expansiunea Google in domeniul social. Insa ma intreb: au reusit in acest sens? Poti spune ca Google este o retea sociala? Cati internauti vad Google ca pe o retea sociala? Cat despre retelele sociale, Facebook creste pe zi ce trece, avand sanse poate chra sa depaseasca Google (nu stiu cand, insa nu poate fi exclus un astfel de scenariu). Si mai vin din urma si Twitter si Quora. Asa ca…
      Si in ceea ce priveste bugetele de publicitate acestea sunt in scadere la Google, pe cand la Facebook au un trend ascendent. Este adevarat ca pt. B2B promovarea pe FB este deocamdata ineficienta, insa Linkedin este o varianta f. buna. Cat despre afacerile B2C, facebook ofera de departe cele mai bune rate de conversie.
      Felicitari pt. experiza pe Google Adwords! Citesc cu interes articolele tale.

      • Mai 18, 2011 la 3:47 pm

        Bine, google vedea altfel social media, poate mai comunist, as zice eu🙂 Intr-adevar, intre timp lucrurile s-au mai schimbat si pozitia FB pare consolidata in acest moment, dar celelalte retele s-au cam dus in jos. In deriva par a intra si saiturile de bookmarking social.

        Din cate vad, google vrea sa devina un jucator mai imptant in domeniul sistemelor de operare. Pana acum, androidul a fost un succes dupa parerea mea, pe segmentul pentru care a fost creat si putin peste (datorita aparitiei tabletelor PC).

        Avantajul google – pe care m-am bazat cand am facut afirmatia ca google va reusi sa iasa bine din confruntarea cu FB – este unul strategic, pentru ca motorul lor de cautare are o cota de piata uriasa.

        Eu urmaresc ratele de conversie pe diverse tipuri de advertising si pot spune ca nimic nu bate in acest moment rata de conversie venita de pe google search network. Chiar si ramanand la cifre google, deja in display network vorbim de un CTR mai mic si o rata de conversie evident inferioara. Cred ca FB e f bun pentru campanii de branding, dar nu atat de tintit precum traficul venit de pe un motor de cautare.

        Insa daca e sa discutam la nivel de CPA sau ROI, situatia poate fi echilibrata de costurile mai mici de pe FB fata de google. Nu vreau sa fac reclama nimanui, pentru ca firma mea a avut destule probleme cu google, insa calitatea traficului de pe google in sens de potential de conversie este f buna.

        FB la randul lui ofera „demographics” f bun, care compenseaza oarecum deficientele advertisingului in display network.

  2. Mai 19, 2011 la 5:39 am

    Batalia dintre Google si Facebook pe social media e pe bune si se folosesc toate armele din dotare:http://www.manager.ro/articole/social-media/prinsa-cu-rata-n-gura:-facebook-a-angajat-o-firma-de-pr-sa-imprastie-minciuni-despre-google-8445.html
    Insa eu cred ca e loc pentru amamndoua (onlineul e doar la inceput de drum). Google ca si motor de cautare, FB ca si retea sociala.
    In ce priveste ratele de conversie obtinute pe Google, cu siguranta stii mult mai multe. Facebookul este foarte bun pentru afacerile B2C. Pentru B2B, indubitabil Google este mai bun.

  1. Iulie 1, 2011 la 9:39 am
  2. Februarie 7, 2013 la 10:04 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: