Prima pagină > Responsabilitate Sociala > Ce este Responsabilitatea Sociala (a corporatiilor)?

Ce este Responsabilitatea Sociala (a corporatiilor)?

Saptamana familiei, saptamana fara TV, 11-16 aprilie 2011In definita data pe wikipedia, CSR este definita ca ” un concept care se referă la o prezumtivă datorie pe care companiile (ca actori sociali) ar avea-o faţă de toate părţile implicate în desfăşurarea acţiunilor presupuse de activitatea lor economică….Prin datorie se înţelege faptul că respectiva companie trebuie să acţioneze în conformitate cu obligaţiile pe care le are faţă de părţile implicate şi respectând nişte principii morale acceptate de-a lungul tradiţiei.”

Intr-o corespondenta pe email, acum nu foarte multa vreme unul din cei mai importanti antreprenori online din Romania ma intreba: „… problema cea mai importanta pentru Zibo.ro, din punct de vedere strategic: vrea Zibo sa fie o “intreprindere sociala” care sa aiba ca obiectiv principal educarea mai sanatoasa a copiilor si crearea unui climat mai bun pentru cei mici, in general? Sau Zibo vrea sa fie un business care sa monetizeze prin reclama, prin actiuni si proiecte speciale sau prin vanzarea monedei virtuale? Cele doua directii nu sunt chiar convergente…”

Eu cred ca pe viitor, ca o firma sa fie profitbila, va trebui sa fie RESPONSABILA SOCIAL.Sunt absolut convins ca cele doua aspecte PROFIT si CSR sunt convergente si nu divergente. Pentru ca si pentru PROFIT trebuie sa produci si sa livrezi ceva util societatii. Afacerile gandite doar pentru PROFIT, din punctul meu de vedere nu pot fi afaceri pe termen lung; pot fi doar intamplatoare si ocazionale.

De aceea, consecventi principiilor Zibo, vom organiza anual actiunea „Saptamana familiei, saptamana fara TV”. Afla AICI multe despre aceasta actiune.   In acest an va fi organizata in perioada 11-16 aprilie 2011.

Ce a insemnat „Saptamana familiei, saptamana fara TV” la prima editie din 2010 in cifre?

  • intrare GRATUITA pentru copii la aproape 200 muzee, gradini zoologice si botanice
  • peste 18.000 de copii au beneficiat de gratuitatile oferite
  • peste 50.000 de copii au participat la actiunile desfasurate in aceasta saptamana
  • 15 primari au citit povesti celor mici
  • toate Bibliotecile Judetene au organizat expozitii si simpozioane
  • peste 1500 de poze incarcate pe zibo.ro de la actiunile desfasurate
  • peste 1000 de rezultate pe Google la   „Saptamana familiei, saptamana fara TV”]

Din pacate, in 2010 nu am avut nici o companie interesata sa sustina actiunea noastra, insa ii asteptam cu drag in acest an.

Cred insa ca sansele sunt mici, pentru ca sistemul birocratic al marilor corporatii ii impiedica sa decida in astfelt de situatii. Preferinta lor se indreapta catre proiecte proprii, urmarindu-se in special partea de imagine si mai putin impactul social al actiunilor asupra societatii. De multe ori actiunile sponsorizate de corporatii nu au nici o legatura cu activitatea lor.

Mi-ar place sa vad corporatii care sa spijine actiuni concrete desfasurate de profesori si copii in cadrul „Saptamana familiei, saptamana fara TV”, la nivel local, in fiecare oras din tara. Pentru ca au din ce sa aleaga. Vedeti AICI ce s-a realizat in 2010.

Insa recunosc ca imi place place proiectul „Tara lui Andrei” al celor de la Petrom sau activitatea unor banci ca OTP sau BCR.

In 2011 astept de la corporatii sa vada proiectele de CSR nu doar proiecte de imagine, care genereaza costuri, ci ca pe actiuni care pot rezolva probleme reale ale societatii si care pot genera inclusiv PROFIT (investitii).

In ce ne priveste vom fi in continuare foarte activi in acest domeniu, in afara actiunii „Saptamana familiei, saptamana fara TV”, Zibo.ro avand in proiect si alte actiuni sociale. Insa toate la timpul lor.

Vrei si TU sa sprijini „Saptamana familiei, saptamana fara TV”? Afla AICI detalii.

Pentru ca mai important decat a discuta despre CSR mi se pare sa te apuci de treaba si sa generezi astfel de actiuni.

Privim actiunea „Saptamana familiei, saptamana fara TV” atat ca pe o actiune sociala, cat si ca o actiune de buzz-marketing, care poate genera PROFIT pentru zibo.ro. Profit cu care vom putea genera noi actiuni  de responsabiliate sociala pentru copii si parinti.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: